BMW Motorrad na výstave MOTOCYKEL v Inchebe

BMW Motorrad na výstave MOTOCYKEL v Inchebe

V bratislavskej Inchebe bude od 12. do 15. marca 2015 najväčšia koncentrácia motocyklov na Slovensku. 15. ročník výstavy MOTOCYKEL prinesie exkluzívnu prehliadku motocyklov BMW Motorrad s premiérou modelov S 1000 RR a R 1200 R. Nebudú chýbať aj overené modely ako napríklad R 1200 GS Adventure.

Na výstave sa ďalej predstaví anketa Motocykel roka, adrenalínové ukážky schopností mototrialistov, či stuntriderov a chýbať nebudú ani autogramiády úspešných športovcov.


BMW S 1000 RR

Nové BMW S 1000 RR si odkrúti svetovú premiéru na motocyklovom veľtrhu Intermot 2014. Superbike, ktorý sa po prvý raz predstavil v roku 2009, vstupuje do ďalšej generácie. Okrem ostrejšieho výkonu venovali konštruktéri nového S 1000 RR veľký dôraz na to, aby bol motocykel v každom momente ovládateľnejší. Či už sa bude využívať na každodenné jazdenie, užívanie si na okresných cestách, alebo na odhaľovanie limitov na pretekárskej trati – nové S 1000 RR exceluje v každom ohľade.

  • Vyšší výkon a krútiaci moment: 146 kW (199 k) pri 13 500 ot./min. a 113 Nm pri 10 500 ot./min.
  • Lepší ťah vďaka nárastu krútiaceho momentu od približne 5 000 ot./min. ako aj vyrovnanie výkonovej krivky. Najvyšší krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu od 9 500 do 12 000 ot./min.
  • Prepracovaná hlava valcov s upravenými kanálmi, nový vačkový hriadeľ nasávacích ventilov a ešte ľahšie nasávacie ventily.
  • Nový systém nasávania s kratším potrubím, väčším airboxom a plne elektronicky riadenou škrtiacou klapkou so systémom ride-by-wire.
  • Zníženie hmotnosti o 4 kilogramy na 204 kg s plnou nádržou (vytvára rezervu na ďalšiu výbavu).
  • Nový výfukový systém bez predného tlmiča je o 3 kilogramy ľahší.
  • Súčasťou štandardnej výbavy sú tri jazdné režimy “Rain” (dážď), “Sport” a “Race” (preteky) plus možnosť príplatkového režimu Pro s dvoma ďalšími režimami, “Slick” a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Súčasťou príplatkového režimu Pro je aj systém Launch Control pre bezchybné rozjazdy.
  • Súčasťou príplatkového režimu Pro je aj obmedzovač rýchlosti v Pit-lane.
  • Nový ľahší rám s upraveným pomerom pevnosti a flexibility pre lepšiu trakciu, precíznejšie ovládanie a výraznejšiu spätnú väzbu.
  • Upravená geometria podvozka pre lepšiu ovládateľnosť, vyššiu trakciu a zreteľnejšie reakcie pri maximálnom výkone.
  • Plne nastaviteľné pruženie s upraveným odskokom pre lepšie nakláňanie do zákrut a vyššiu obratnosť.
  • Vylepšené príplatkové elektronické pruženie Dynamic Damping Control (DDC), podobné ako má model HP4.
  • Pretekárske ABS s vylepšeným nastavením.
  • Kontrola trakcie DTC s možnosťou nastavenia v 7 +/- krokoch.
  • Za príplatok asistent radenia HP Gear Shift Assist Pro pre rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Nový elektrický systém s výkonnejšou riadiacou jednotkou a ľahšou batériou.
  • Príplatkové elektronické ovládanie rýchlosti.
  • Prepracovanejšia prístrojová doska s viacerými funkciami a širokou ponukou informácií.
  • Kompletne prepracovaná kapotáž s výraznejším a dynamickejším vzhľadom.
  • Inovatívne farebné schémy s troma odlišnými štýlmi: červená Racing Red/biela Light White, čierna metalíza Black Storm a BMW Motorsport.
  • Cena: od 17 050 €


BMW R 1200 GS Adventure

Príchod nového BMW R 1200 GS Adventure otvára ďalšiu kapitolu úspešného príbehu veľkých modelov GS, poháňaných boxer motorom, ktorý sa píše už viac než 30 rokov. BMW Motorrad, celosvetovo najúspešnejší výrobca veľkoobjemových motocyklov typu cestovné enduro, už od premiéry v roku 2005 pevne etabloval veľké GS Adventure ako ultimatívny stroj pre cestovanie na dlhé trate. Na dvoch kolesách dokáže odviezť objaviteľov do najvzdialenejších kútov sveta a dovolí im pokračovať aj tam, kde už to iní dávno vzdali.


BMW R 1200 GS Adventure ako neodmysliteľný cestovný spoločník pre expedície a prieskumy na dlhé trate.

Nové R 1200 GS Adventure pokračuje v tradícii, ktorá stavia na dynamických jazdných výkonoch, excelentných terénnych schopnostiach a cestovateľskom talente R 1200 GS. Nové R 1200 GS Adventure poháňa ten istý dynamický vzduchom a kvapalinou chladený dvojvalcový boxer, s objemom 1170 cm3 a výkonom 92 kW (125 k) pri 7750 otáčkach. Výnimočnou charakteristikou tejto pohonnej jednotky, uvedenej vlani ako výsledok nového vývoja pre R 1200 GS, je nový chladiaci systém, ktorý namiesto oleja používa ako chladiacu kvapalinu vodu. Nový je aj prietok motora, ktorý je teraz vertikálny, pre ešte efektívnejší priebeh výkonu a tiež šesťstupňová prevodovka, uložená v puzdre motora spolu s mokrou spojkou. Bezúdržbový kardanový hnací hriadeľ je po prvýkrát v histórii sériovo vyrábaného motocykla BMW umiestnený na ľavej strane. Pre zlepšenie jazdných vlastností R 1200 GS Adventure, špeciálne v teréne, bola zvýšená hmotnosť zotrvačníka približne o 950 gramov a do pohonnej jednotky pribudol extra tlmič vibrácií.


Skonštruované, vyrobené a vybavené pre špičkové cestovateľské schopnosti.

Veľké BMW GS Adventure je takmer ikonou medzi veľkoobjemovými cestovnými endurami a prioritnou voľbou pre cestovateľov na dlhé trate, dokonca aj na tie najvzdialenejšie miesta planéty, po asfalte, na šotoline aj v teréne. To inšpirovalo BMW Motorrad, aby nové BMW R 1200 GS Adventure vzniklo ako ešte lepší motocykel po všetkých týchto stránkach.

Podobne ako R 1200 GS, aj Adventure je postavené okolo robustného a torzne tuhého rúrkového priestorového rámu. Má však až 30-litrovú nádrž (o 10 litrov väčšiu než R 1200 GS), pre dosiahnutie dlhšieho dojazdu . Samotná nádrž je vyrobená z hliníka. R 1200 GS Adventure má už v štandardnej výbave ABS, Automatickú kontrolu stability (ASC), ako aj dva jazdné režimy: „Rain“ (dážď) a „Road“ (cesta), ktoré prispôsobia jazdné vlastnosti väčšine podmienok. To ešte viac zvyšuje využiteľnosť R 1200 GS Adventure, spolu s významným zvýšením bezpečnosti hlavne na klzkých povrchoch.

Objednaním doplnkového systému Riding Mode Pro sa dajú pridať tri ďalšie jazdné režimy, ktoré sprevádzajú Enduro ABS a Enduro ASC pre jazdu v teréne. Tieto tri extra jazdné režimy sú Dynamic, Enduro a Enduro Pro (ktoré sa dá aktivovať kódovacou zástrčkou). Pomocou regulácie funkčnosti ASC, ABS a (ak je vo výbave, tak aj) semi-aktívneho podvozka Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment, t.j. elektronické nastavenie podvozka) sa dokážu jednotlivé režimy presne prispôsobiť špecifickým požiadavkám jazdy mimo spevnených ciest.

Okrem nového dizajnu s ešte mužnejším nádychom boli podstatne vylepšené aj cestovateľské a terénne schopnosti nového R 1200 GS Adventure pomocou zvýšenia zdvihu pruženia o 20 mm, väčšej svetlej výšky a geometrie kyvného ramena, modifikovanej pre ešte lepší handling. Väčší veterný štít s jednoduchým otočným prvkom pre ručné nastavovanie, prídavné vzduchové klapky, ako aj chrániče na ruky, výrazne zlepšujú ochranu pred vetrom a počasím. Široké enduro stúpačky, zosilnené ovládacie pedále a úplne nová štylistika kapotáže kompletizujú vzhľad nového R 1200 GS Adventure.


Najdôležitejšie prvky nového BMW R 1200 GS Adventure:

  • Vychádza z tej istej všestrannej celkovej koncepcie ako R 1200 GS, s dvojvalcovým boxer motorom a agilným podvozkom, má však zlepšené schopnosti pre jazdu v terénne a cestovanie na dlhé trate.
  • Zvýšená hmotnosť zotrvačníka a extra tlmič vibrácií pre hladšiu prevádzku a lepšie jazdné vlastnosti.
  • Zdvih pruženia zvýšený o 20 mm v porovnaní s R 1200 GS.
  • Svetlá výška väčšia o 10 mm oproti predchodcovi.
  • Modifikovaná geometria kyvného ramena pre ešte ostrejší handling.
  • Kompletne prepracovaná kapotáž s výrazne robustným a mužným GS Adventure dizajnom.
  • 30-litrová palivová nádrž s podobným dojazdom ako u predchodcu.
  • ABS, ASC a dva jazdné režimy v štandarde.
  • Tri ďalšie jazdné režimy ako extra výbava priamo z výroby.
  • Semi-aktívny podvozok Dynamic ESA ako extra výbava priamo z výroby.
  • Pohodlnejšie lavicové sedadlo s nastaviteľným sklonom.
  • Väčší nastaviteľný veterný štít a vzduchové klapky.
  • Široké enduro stúpačky.
  • Nastaviteľné zosilnené ovládacie pedále.
  • Robustný ochranný rám motora a nádrže.
  • Široká paleta doplnkov a extra príslušenstva priamo z výroby.
  • Cena: od 16 150 €


BMW R 1200 R

BMW Motorrad a roadster s plochým 2-valcovým motorom typu boxer – to je spojenie, ktoré učarovalo priaznivcom už pri predstavení prvého modelu R 32 pred približne 91 rokmi. Počas tohto obdobia sa roadster stal symbolom nefalšovaného a rýdzeho potešenia z jazdy na motocykli. A zvlášť vtedy, keď sa o pohon staral klasický motor typu boxer so svojím nezameniteľným charakterom a veľkolepým zvukom. Či už to bolo pokojné jazdenie, uháňanie s vetrom opreteky na vedľajších cestách alebo cestovanie so spolujazdcom a batožinou - roadstery s motormi typu boxer od BMW Motorrad boli vždy ideálnymi partnermi. Nové BMW R 1200 R je hrdým pokračovateľom tejto tradície komfortu, dynamiky a cestovateľských schopností a zároveň dáva tomuto dráždivému mixu nový náboj.

  • Klasický plochý 2-valcový motor typu boxer s výkonom 92 kW (125 k) pri 7 750 ot./min. a krútiacim momentom 125 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Dynamický, pôsobivý roadster vzhľad.
  • Torzne tuhý mostový rám z oceľových trubiek s motorom ako samonosným prvkom.
  • Klasické odpruženie kolies s obrátenou prednou teleskopickou vidlicou (upside-down) vpredu a systémom EVO Paralever vzadu.
  • Nové nasávanie a v strede umiestnený chladič prispievajú k veľmi kompaktnému tvaru prednej časti.
  • Vzpriamená, no zároveň aktívna športová a uvoľnená poloha sedenia pre vynikajúci pocit z dynamickej jazdy spojenej s excelentným pohodlím sedenia na dlhých cestách.
  • Prepracovaný päťuholníkový tvar výfukového potrubia.
  • Automatická kontrola stability (ASC).
  • Jazdné režimy “Rain” (dážď) a “Road” (cesta).
  • Jazdný režim Pro ponúka za príplatok ďalšie dva režimy “Dynamic” (dynamický) a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Dynamická kontrola trakcie (DTC) je súčasťou príplatkového režimu Pro.
  • Za príplatok je k dispozícii najnovšia generácia elektronicky nastaviteľného podvozku Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), ktorý v každej situácii zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku.
  • Ľahké 10-lúčové zliatinové kolesá.
  • Za príplatok je k dispozícii asistent radenia Gear Shift Assistant Pro, ktorý umožňuje rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Sofistikovaný prístrojový štít s množstvom funkcií a širokou ponukou informácií.
  • Za príplatok je k dispozícii bezkľúčové štartovanie, ktoré uľahčuje každodenné používanie.
  • Inovatívne farebné schémy s troma odlišnými štýlmi: základná farba Basic, “Style 1” a “Style 2”.
  • Cena: od 12 800 €

Zdroj: BMW Group Slovakia

Tagy BMW